Soovimatute järglaste vältimine

Tekst pärineb aadressilt: Kasside turvakodu

Kuidas vältida soovimatuid järglasi?

On steriliseerimata emaseid kiisusid, kel lastakse vabalt õues toimetada, samamoodi kui on kastreerimata isaseid kasse, kes samuti käivad julgelt välismaailma avastamas. Mõnikord on neil omanikud olemas, kes näiteks isase kassi puhul ei teagi, kui mitu pesakonda viimane on niimoodi ilma peale „hakkama pannud”. Emase kiisu puhul saab see küll üsna pea nähtavaks, ja siis on mure suur – pisikiisud on tulemas, kuid mis nendega peale hakata?

Ega tubastel kassidelgi lihtne elu pole. Isased on sunnitud territooriumi märgistama ning emased peavad piinlema jooksuaja käes, mis nagu paljud kindlasti teavad, ei ole meeldiv ei loomale ega tema omanikule.

Juhul, kui järglased ei ole tahetud, oleks soovitatav kastreerida / steriliseerida kiisud võimalikult vara – emase kassi operatsioon võib toimuda juba enne esimest jooksuaega ning isastel samuti varakult, nii umbes poole aastast kassi võib juba opile viia küll.

Tihti arvatakse, et peale operatsiooni muutub lemmik loiuks, paksuks, kurjemaks. Nii ei pruugi sugugi minna. Isaste kassidel puhul on pigem täheldatud suuremat hellusevajadust; samuti ei tunne nad enam vajadust territooriumi märgistamiseks ega igale mööduvale emasele järele joosta. Emane kiisu ei pea enam jooksuaja pärast toas piinlema ja mööda seinu ronima, kuna instinktid on tugevamad. Arvatakse, et steriliseeritud emane kiisu elab umbes aasta kauem kui steriliseerimata. Mõned kiisud hakkavad peale oppi tõesti pisut pontsakamaks minema, ent asja saab hõlpsalt parandada pakkudes kiisule toiduks pisut lahjemaid kvaliteetseid krõbinaid ja näiteks maitsestamata jogurtit hapukoore asemel.

6cats.jpeg

Ei saa jätta märkimata ka ohte, mis varitsevad õues kasse, kel jooksuaeg. Tungid võivad sundida neid minema kodust kaugele ning olema ettevaatamatud, nad võivad jääda auto alla või saada tugevaid vigastusi kaklustes teiste kassidega.

Emaste kasside jooksuaega on võimalik vältida ka neile teatud pille manustades, ent see ei ole eriti soovitatav variant, kuna on teada, et need tabletid võivad tekitada emastel kassidel näiteks mädaemakat ja piimanäärmekasvajat, pealegi pole alati sugugi kindel, et kass tablettide peal ei tiinestu või seda tabletti, mille ta pealtnäha nii tublisti ära sõi, kusagile toanurka hiljem ei poeta.
Viies oma kiisu steriliseerimisele ennetad soovimatute kiisubeebide sündi ning võimaldad oma kiisule rahulikuma elu, nii toas kui õues.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License