Müüte kassidest

Tekst pärineb aadressilt: Kasside turvakodu

Myyt: Mul on tubane kiisu, seega ei vaja ta kompleksvaktsiinisüsti.

Nii on väga vale arvata. Kuigi kass ei puutu kokku teiste kassidega, võib ta siiski nakatuda kõiksugu haigustesse, mida inimesed oma jalanõudel väljast tuppa toovad. Selleks, et mitte maksta tulevikus suuri summasid kassi ravile, viib vastutustundlik loomaomanik kiisu kord aastas loomakliinikusse kompleks- vaktsiinisüstile.

Myyt: Tänavakassi ei tasu võtta, kuna ta kannab endas „metsikuse” geeni.

cat1.jpg

See on põhjendamatu, kuid samas väga levinud arvamus. Inimesed kipuvad mõtlema, et tänaval elanud kassid ongi loomult metsikud ja agressiivsed, kelle järglased on samasuguse iseloomuga. See on tõsi, et kaua tänaval elanud kiisu ei tule ehk kohe sülle ja pai küsima, ent samas ka täiesti arusaadav, kuna tal pole mitte mingit põhjust inimest usaldada. Terve oma elu on ta pidanud võitlema toidu ja sooja paiga eest; võimalik, et inimesed on teda kiusanud ja löönud. Emakassid, kes toovad oma pojad ilmale tänaval, õpetavad neile juba varakult ettevaatlikkust ja umbusklikkust. On tõestatud, et väikese kiisulapse iseloom kujuneb välja väga lühikese aja jooksul, seega kui tänavalt võetud kassilast tema esimese elukuu jooksul piisavalt silitada ja hoida, on vägagi tõenäoline, et temast kasvab tore süle- ja nurrumasin. Ka täiskasvanud tänavakassi on võimalik taltsutada, pakkudes talle sooja ja mugava pesa, piisavalt toitu, tähelepanu ja ennekõike – aega. Tulemuseks võib olla see, et saate endale kõige tänulikuma kassi maailmas.

Myyt: Emane kiisu peaks saama vähemalt ühe pesakonna poegi enne steriliseerimist.

Selline arvamus ei ole põhjendatud. Kassidel ei ole peremudelit ning ei saa rääkida eriliselt soojadest suhetest „kassiperekonna liikmete” vahel. Peale paaritumist eemaldub isane kassiemast ning ei võta järglaste kasvatamisest mitte mingil moel osa. Emainstinktid sunnivad kassiema hoolitsema oma järglaste eest parimal võimalikul moel nende esimestel elukuudel, ent emakassil ei teki poegadega seoses mingeid heldimusi või tundeid. Soovitatav on steriliseerida emane kiisu enne esimest jooksuaega; samas on ka arvatud, et steriliseeritud emane kass elab umbes aasta kauem kui steriliseerimata.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License