Enne kui otsustad

Tekst pärineb aadressilt:Kasside Turvakodu

Asjad, mille üle mõtiskleda enne kiisu võtmist.

IMG_0014.JPG

Neid on musti ja valgeid, mustvalgeid, triibulisi ja vöödilisi, pikakarvalisi ja lühikese kasukaga. Nad on kõik võrratud ja armsad. Ent mille põhjal siis otsustada, kui pärast pikka mõtlemist on sündinud otsus tuua endale koju karvane lemmik?

Esiteks muidugi ei mängi välimus kassi iseloomus mingit rolli ja sõltub puhtalt kassivõtja isiklikest meeldimistest. Tasub meeles pidada, et kui võtate pika karvaga kiisu, siis tuleb tähelepanu pöörata kammimisele (et kiisu väljastpoolt esinduslik välja näeks) ning regulaarsele karvapallipasta manustamisele (et kiisu ka seestpoolt end hästi tunneks). Lühikarvalised kassid saavad üldiselt oma sugemise ja kammimisega ise suurepäraselt hakkama.

Pisikesed kassipojad on üliarmsad ja nunnud ning suur rõõm on näha neid üles kasvamas. Samas on täiskasvanud kassi võtmiselgi eeliseid. Vanema kiisu iseloom on väljakujunenud ja kui tema pshilise ning fsilise tervise eest hästi hoolitseda, ei saa see halvemuse poole muutuda. Tillukese kassilapse tulevast iseloomu on aga raskem ette ennustada ja suur on pettumus, kui loodetav süleloom ja nurrumasin ei olegi lõpuks nõus ise sülle tulema. Kui peres on väikeseid lapsi, siis tasub tihti otsustada vanema ja tasakaalukama, kuigi samas ka mänguhimulise kassi kasuks, kuna väikese inimese ja väikese kiisu omavahelised mängud võivad lõppeda haiget saamisega.

Enne kiisu võtmist tasuks teha kindlaks võimalikud kassiallergia juhud perekonnas; kui palju on neid kiisusid, kes sunnitud endale uue kodu leidma tänu ootamatult vallapääsenud allergiahoogudele.

Kiisu võtmisel arvesta kindlasti kulutusi, mida lemmik nõuab. Igakuised kulutused on toit ja liiv, kord aastas tuleks käia loomakliinikus vaktsineerimas ning vähemalt kaks korda aastas osta kiisule ussirohtu. Ühekordsed kulutused on liivakast, kratsipuu, hari kammimiseks jne. Toidu puhul tuleb kindlasti arvestada, et samamoodi kui inimene, vajab ka kass tasakaalustatud ja täisväärtuslikku toitu, seega odavaimad poekrõbinad ei ole ilmselt parim valik; ebakvaliteetse toidu pakkumise tulemuseks on üsna tihti vägagi kopsakad loomakliiniku arved.

Arvestada tuleb sellega, et kass võib elada päris paraja portsu aastaid, ka üle 15, seega tee oma tulevikuplaanides kindlasti ruumi ka lemmikloomale.

Kui võtad kassi varjupaigast või kasside hoiukodust, saad enamasti tippvormis ja stardivalmis kassi – kiisu on steriliseeritud (eeldades, et tema vanus seda lubab), parasiitidest puhastatud, terveks ravitud ja hästi toidetud. Hoiukodu või varjupaiga inimesed oskavad Sulle pikalt rääkida kiisu iseloomust ja harjumustest. Kui võtad kiisu, kes kord jäänud koduta, on tõenäoline et saad endale truu ja jumaldava sõbra aastateks.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License